Aktualności

Konkurs Creative Power – kolejna edycja międzynarodowego wydarzenia organizowanego przez Antalis!

08 mar 2022 —
Drukuj
ACPA

Firma Antalis organizuje konkurs obejmujący 34 kraje na najpiękniejszy projekt wydrukowany na papierze Antalis. Dzięki temu agencje komunikacji, użytkownicy końcowi, projektanci graficzni czy agencje kreatywne i nie tylko, mają szansę na pokazanie swoich inspirujących pomysłów.

Firma Antalis organizuje konkurs obejmujący 34 kraje na najpiękniejszy projekt wydrukowany na papierze Antalis. Dzięki temu agencje komunikacji, użytkownicy końcowi, projektanci graficzni czy agencje kreatywne i nie tylko, mają szansę na pokazanie swoich inspirujących pomysłów.

Czas na przesłanie projektów mija 31 maja 2022!

 

Projektowanie graficzne kluczem do komunikacji cyfrowej

Konkurs Antalis Creative Power skierowany jest do kreatywnych osobistości, które uwielbiają pracę z papierem i drukiem. Udział w wydarzeniu pozwoli podkreślić kreatywność i know-how twórców oraz poszerzyć ich wiedzę na temat oddziaływania komunikacji drukowanej. Projektanci i drukarze, którzy wezmą udział w konkursie, będą mogli posiąść wiedzę na temat najnowszych trendów z tematu kreatywnego wykorzystania papieru. Dodatkowo podczas webinarów zaczerpną dużą dawkę przystępnie podanej wiedzy na temat najnowszych rozwiązań z dziedziny papierów z recyklingu (Nautilus, Cocoon, Cyclus) i ekologicznego drukowu i designu.

 

Do kogo skierowany jest konkurs?

Idea konkursu Antalis Creative Power skierowana jest do drukarni, producentów opakowań, wydawnictw, projektantów graficznych, agencji kreatywnych, firm tworzących markę i ich identyfikację. Antalis współpracuje z ponad 5 tys. firm, które korzystają z ich zasobów do produkcji opakowań, materiałów biurowych, elementów komunikacji marek i książek. Wydarzenie to ma dotrzeć do tysięcy osób i przedsiębiorstw, które na co dzień zajmują się produkcją materiałów papierowych dla różnych branż. Firmy te realizują kreatywne pomysły z wykorzystaniem m.in. papieru ekologicznego lub kartonu opakowaniowego, aby zrealizować konkretny produkt dla marki końcowej.

 

Jakie kategorie obejmuje konkurs Antalis Creative Power?

Przesłane prace zostaną przydzielone do 4 kategorii, gdzie oceniany będzie dobór papieru, wykonanie druku, jak i całościowe projekty.

ACPA-category-R&P.jpg

1 kategoria

Report&Publishing

dotyczy rocznych raportów, raportów CSR, Art books, Look books, katalogów i magazynów.

ACPA-category-BI&S.jpg

2 kategoria

Brand Identity&Stationery

materiały biurowe, identyfikacja marki, menu, notesy.

ACPA-category-P&P.jpg

3 kategoria

Packaging&Promotional

opakowania na gadżety, plakaty, opakowania ozdobne składane i kreatywne, torby zakupowe, opakowania deoracyjne i produktowe, zestawy promujące markę.

ACPA-category-M&I.jpg

4 kategoria

Mailers&Invitation

Press release, zaproszenia, materiały ślubne, kartki pocztowe i wizytowe, ulotki.

Przyznane zostaną również 3 nagrody specjalne w kategoriach:

ACPA-Eco-conception.jpg

Eco Conception

- za ekoprojket, w którym zostały zastosowane techniki ograniczające ślad węglowy. Np. tłoczenie zamiast atramentu czy ponowne wykorzystanie matryc.

ACPA-Paper-Stories.jpg

The Paper Story

– nagroda przyznawana za najlepszą kampanię komunikacyjną z wykorzystaniem papieru, która wygenerowała duży odzew np. więcej rejestracji, zapytań lub wizyt.

ACPA-design-for-Good.jpg

Design for Good

– za skuteczne projekty aktywizacyjne np. plakaty informacyjne, zaproszenia charytatywne czy techniki druku ułatwiające życie osobom upośledzonym.

ACPA-Print-ecxellence.jpg

Print Excellence

Nagroda specjalna Print Excellence może być przyznana wybranemu uczestnikowi. Do kategorii tej nie można samodzielnie zgłosić pracy. Osoby zasiadające w jury wybiorą swoje ulubione projekty, bazując na wysokim poziomie wykonania w jednej lub kilku wymagających technikach druku.

Projekty zostaną ocenione przez znane osobistości ze świata druku i projektowania graficznego w tym przez Partnerów Antalis – Hinderer, Mülich, Monotype i Positive Luxury. W jury zasiądą eksperci branżowi od kreatywnych drukarzy po ekspertów ds. brandingu lub ESG, projektantów krojów pisma i producentów sztanc. Projekty mogą być wykonane w oparciu o najlepsze papiery, nie tylko z oferty Arjowiggins, ale także o papier makulaturowy, tekturę i wiele innych.

Trzy nagrody specjalne zostaną przekazane twórcom o największym, kreatywnym potencjalne, które odpowiadają na konkretne potrzeby klienta nie tylko pod względem wykorzystania jednego kroju pisma czy unikania marnotrawienia papieru. W wydarzeniu tym chodzi również o ukazanie projektów, które zostały stworzone po to, aby zawalczyć o sprawę ważną dla danego klienta.

 

ACPA-mosaic-jury.jpg

 

Jaki nagrody czekają na twórców projektów?

Na każdą kategorię przypada 6 finałowych projektów, które otrzymają nagrody. Finałowi drukarze otrzymają voucher o wartości 400 euro na sztancę Hinderer+Mülich, a projektant lub agencja otrzymają roczną subskrypcję na Monotypefont.com, której miesięczna wartość szacowana jest na 500 euro.

Przez całe lato w mediach społecznościowych będą przedstawiane wszystkie finałowe projekty. Oprócz tego zostaną one również opublikowane w drukowanym magazynie. Niektóre z projektów mogą zostać wybrane również przez The Brand Identify, a wywiady z twórcami pojawią się na wszystkich platformach cyfrowych firmy.

Zwycięzcy otrzymają również nagrodę indywidualną – wykonaną ręcznie przez artystkę Maud Vantour oraz wezmą udział w wywiadzie z The Brand Identity. Zwycięski projekt zostanie zaprezentowany również na wszystkich platformach The Brand Identity oraz Antalis.

Zwycięzcy w 4 kategoriach głównych otrzymają ekskluzywny upominek oraz udadzą się na uroczystą kolację w ekskluzywnej restauracji wraz z partnerami i twórcami konkursu.

Zwycięzcy w 4 kategoriach specjalnych udadzą się na wycieczkę do legendarnej papierni Arjowiggins w Stonewood w Szkocji, zwiedzanie fabryki i miasta. Wszystko to zwieńczy uroczysta, wspólna kolacja dla projektanta, drukarni oraz klienta końcowego i pracownika Antalis.

1_rewards.jpg

2_Scotland.jpg

3_diner.jpg

4_partner.jpg

5_SM.jpg

6_TBI.jpg

7_mag.jpg

8_webinars.jpg

Globalni partnerzy konkursu Antalis Creative Power

Wydarzenie Antalis Creative Power bazuje nie tylko na przesłanych projektach i ich ocenie, ale również daje możliwość poszerzenia wiedzy na temat zrównoważonego rozwoju. Partnerzy wydarzenia zorganizują webinaria na temat ekologicznego druku i projektów brandowych. Zrealizowana będzie także sesja szkoleniowa na temat najlepszych metod przygotowywania projektu mikrotłoczenia.

ACPA-HM.jpg

Hinderer + Mühlich to czołowy, światowy producent sztanc do tłoczenia wykorzystywanych w przemyśle graficznym. Za pomocą sztanc dekorują papierowe powierzchnie zgodnie z największymi standardami dotyczącymi funkcjonalności i wzornictwa.

ACPA-monotype.jpg

Monotype posiada największą kolekcję nagradzanych czcionek i ma dostęp do najbardziej poszukiwanych odlewni i projektantów czcionek na świecie. Monotype Fonts pozwala kreatywnym profesjonalistom na ograniczone działania związane z zarządzaniem administracyjnym i większe skupienie się na projektowaniu doświadczeń związanych z daną marką.

ACPA-Positive-Luxury.jpg

Positive Luxury przyspiesza działania przemysłu luksusowego na rzecz zrównoważonego rozwoju. Klienci firmy mogą przy jej współudziale wyprzedzać zmiany gospodarcze i kulturowe. Dzięki niej społeczność marek, sprzedawców detalicznych i dostawców może dokonywać pomiarów, zarządzania i wywierać pozytywny wpływ netto w zakresie wskaźników ESG.

Partnerzy konkursu w Polsce

ACPA_stgu.jpg

Porządkujemy świat dookoła, wprowadzamy ulepszenia, rozpoznajemy potrzeby i określamy kierunek zmian. Wpływamy na nasze otoczenie każdego dnia pracy, jednak to właśnie my często wypalamy się, dochodzimy do swoich granic, frustrujemy się.

W STGU wierzymy głęboko w to, że wspólne działanie, wymiana doświadczeń oraz przemawianie jednym głosem, pozwolą nam usprawnić pracę, wspólnie edukować naszych odbiorców (w tym w pierwszej linii – naszych klientów) oraz doprowadzić do stworzenia pewnych standardów w branży i promocji dobrych praktyk.

Kiedy spotyka się kilkaset kreatywnych osób, muszą powstać rzeczy świetne. STGU to Wy. Wspólnie tworzymy tę platformę. To w wyniku naszych dyskusji, naszego wspólnego zaangażowania mogą powstawać nowe, świetne pomysły. My dajemy markę, platformę do dyskusji, inspirację i zasięg. Wykorzystajmy je razem.

PRESS

Magazyn o mediach, reklamie, marketingu i public relations, który ukazuje sie od 1996 roku. Pismo kierowane do dziennikarzy, szefów marketingu, pracowników PR i agencji reklamowych, media plannerów oraz wszystkich współpracujacych z mediami i nimi zainteresowanych. Organizator konkursów Grand Press, Grand Press Photo, Grand Mobile Photo, Grand Video Awards i AD WO/Man, warsztatów dla dziennikarzy „Know-How”. Według Instytutu Monitorowania Mediów drugi najczesciej cytowany magazyn w 2021 roku.

GRAFMAG

Grafmag to internetowy magazyn istniejący w sieci od 2012 roku. Znajdziesz tam artykuły o projektowaniu, ilustracji, web designie, prowadzeniu własnego studia czy prawie autorskim. Twórcy przeprowadzają wywiady z ciekawymi projektantami, testują sprzęt, recenzują oprogramowanie i książki. Misją Grafmag jest też promocja polskiego designu, dlatego jest patronem wielu branżowych wydarzeń i konkursów.

SWIAT POLIGRAFII

Świat Poligrafii Professional ukazuje się od 22 lat. Znajdziesz na jego łamach wypowiedzi ekspertów, analizy, zestawienia i porównania dotyczące technologii oraz rynku druku. Patrzymy na poligrafię przez pryzmat ludzi, którzy są z nią związani. Sukcesy, wdrożenia nowych technologii, digitalizację, robotykę, finansowanie i utrzymanie biznesu poligraficznego oraz obszar ekologii... Od lipca 2021 roku prowadzimy podcast NIEZBĘDNIK POLIGRAFA.

BRIEF

Jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, od 11 lat organizator rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Brief traktuje o biznesie, nie z punktu widzenia Napoleona, ale z punktu widzenia żołnierza. Docieramy do polskich firm, do pracowników działów marketingu, sprzedaży, innowacji i działów personalnych, a także do domów mediowych oraz agencji reklamowych – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o rynku: o ludziach, trendach i ideach. Redakcja magazynu korzysta z bogatego doświadczenia wydawcy magazynów "Impact" oraz "Brief" – Grzegorza Kiszluka.

SOF

Filozofia School of Form skupia się na człowieku, potrzebach jednostki, społeczności oraz środowiska, w jakim żyjemy. Nasz unikatowy program nauczania, który łączy w sobie elementy projektowania oraz nauk humanistycznych i społecznych, został opracowany przez zespół ekspertów pod przewodnictwem Lidewij Edelkoort, która przez wiele lat pełniła funkcję dyrektor Design Academy Eindhoven, a dla nas była mentorką w początkowym okresie działania School of Form.
Pomagamy naszym studentom odkryć ich twórczy potencjał. Dodajemy im odwagi, by nie bali się marzyć. Uczymy ich, jak wcielać w życie nawet najbardziej fantastyczne pomysły i tworzyć podnoszące jakość życia produkty czy sztukę użytkową. Mając dostęp do naszych profesjonalnych pracowni, wyposażonych w najnowocześniejsze narzędzia, studenci uczą się nie tylko, jak projektować przedmioty, lecz także jak je wykonać, stosując różne technologie, i przygotować do procesu produkcyjnego. Studenci zdobywają również podstawowe kompetencje biznesowe i uczą się współpracy z partnerami biznesowymi. Gdy kończą studia z naszym dyplomem, są gotowi, by zmieniać świat na lepsze.

Wszelkie dodatkowe informacje znajdziesz w mediach społecznościowych – Facebooku, Instagramie i LinkedIn.

 

Dokonaj zgłoszenia przez stronę www.antaliscreativepowerawards.com/pl i prześlij swój projekt zrealizowany na papierach Antalis w roku 2021 lub 2022.

Termin przesłania projektów, mija 31 maja 2022 roku!