Godziny otwarcia: 8:00-18:00
Kontakt
Wywiady

Generalnie Studio

08 kwi 2020 —
Drukuj
Generalnie studio

Studio brandingowe ze Szczecina, działające od 2013 roku. Zajmuje się projektowaniem marek, opracowywaniem identyfikacji wizualnych i tworzeniem projektów graficznych, takich jak publikacje, strony www, czy kampanie promocyjne. Współpracowali z polskimi i zagranicznymi klientami, w tym m.in. z Filharmonią Szczecin, Columbus Coffee, PartyDeco, home.pl, Sedinum Bridal, Kandela Lighting, Pallas Eiendom oraz Giovani Coffee.

Studio brandingowe ze Szczecina, działające od 2013 roku. Zajmuje się projektowaniem marek, opracowywaniem identyfikacji wizualnych i tworzeniem projektów graficznych, takich jak publikacje, strony www, czy kampanie promocyjne. Współpracowali z polskimi i zagranicznymi klientami, w tym m.in. z Filharmonią Szczecin, Columbus Coffee, PartyDeco, home.pl, Sedinum Bridal, Kandela Lighting, Pallas Eiendom oraz Giovani Coffee.

Patrycja Makarewicz 1.jpg

Krzysztof Leszczyński 2.jpg

 

1. Co sprawiło, że zdecydowaliście się założyć agencję Generalnie Studio?
Zaraz po studiach (choć w moim przypadku to właściwie jeszcze w trakcie) nawiązaliśmy współpracę z pierwszymi klientami. Zlecenie po zleceniu, oboje zaczęliśmy mieć na tyle dużo pracy, że zdecydowaliśmy się sformalizować naszą działalność i założyć studio projektowe. Rzuciliśmy się trochę na głęboką wodę, ponieważ żadne z nas nie miało doświadczenia w pracy w takim studiu i przez lata musieliśmy wiele nauczyć się na własnych błędach. Jednak dzięki temu nabyliśmy masę bezcennego doświadczenia i wypracowaliśmy swoje metody pracy. Założenie własnego studia pozwoliło nam już od początku pracować na własnych warunkach, co bardzo sobie cenimy.

 

2. Czy od zawsze chcieliście być projektantami? Czy poza agencją pracujecie gdzieś jeszcze?
Projektowanie mieliśmy w głowach już od naszych młodzieńczych lat, jednak nie zawsze była to grafika. Krzysztof chciał kiedyś zostać architektem, ja myślałam o modzie lub wzornictwie przemysłowym. Projektowanie graficzne pojawiło się w naszych życiach dopiero na studiach i póki co, tak już zostało. Jednak bycie projektantem to dla nas nie tyle zawód, co sposób myślenia, więc nie wykluczam, że jeszcze kiedyś wyjdziemy poza aktualną działalność.

Obecnie Krzysztof zajmuje się naszym studiem na pełen etat. Ja, poza Generalnie, pracuję jeszcze na Akademii Sztuki w Szczecinie, jako asystentka w Pracowni Komunikacji Wizualnej, gdzie mam zajęcia ze studentami Wydziału Wzornictwa. Oprócz tego często biorę udział w projektach kulturalnych wraz z koleżankami z grupy Dobre Praktyki, m.in. współpracując ze Stowarzyszeniem Oswajanie Sztuki przy tworzeniu nowych szczecińskich mozaik.

 

pallas-eiendom_2a.jpg

3. W jakim obszarze projektowania najlepiej się czujecie?
Naszą specjalizacją jest branding i projektowanie identyfikacji wizualnych. Najbardziej cenimy sobie projekty, w których odpowiadamy za budowanie marki lub rebranding. W ten sposób jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom kompleksowe opracowanie oraz zadbać o spójność wszystkich elementów na nie wpływających. Ma to znaczący wpływ na sukces rynkowy. Takie podejście do pracy było naszą intencją już od początku działania studia i cały czas wierzymy w jego słuszność.

 

realizacja-4.jpg

 

4. Jakie macie zainteresowania poza pracą w agencji?
Dla mnie to przede wszystkim kulinaria i to nie tylko pod kątem gotowania, ale całej wiedzy z nim powiązanej - historią, kulturą, designem. Od niedawna zaczęłam wręcz prowadzić z koleżanką, Kamilą Delegą z bloga Okruszynki, własny podcast o nazwie Apetyty, który dotyczy tego tematu.

Zainteresowania Krzysztofa są różne - muzyczne, filmowe, związane z architekturą wnętrz. Bacznie obserwuje też rozwój nowych mediów.

Oboje staramy się być na bieżąco ze światem i kulturą. Lubimy podróżować, na tyle na ile czas pozwala.
 

5. Myśląc o najbliższej przyszłości, jakie wyzwania projektowe przed sobą stawiacie?
Ciągły rozwój jest według nas konieczny w naszej branży, dlatego staramy się wyciągać wnioski z każdego zakończonego projektu i stale podejmować nowe wyzwania - zarówno projektowe, jak i bardziej związane z samym działaniem studia.

Teraz chcielibyśmy zająć się pracą nad tworzeniem marek w jeszcze szerszym aspekcie, a także rozwinąć naszą działalność na rynki zagraniczne. Wykonaliśmy już kilka ruchów, które powinny nam pomóc nam w zrealizowaniu naszych planów, jednak jeszcze sporo pracy przed nami.

 

realizacja-3.jpg

 

6. Czego Wam możemy życzyć?

Myślę, że możemy wszyscy sobie życzyć jak najszybszego powrotu do normalności. W zdrowiu i spokoju. A póki to nie nastąpi - pogody ducha i wytrwałości, której my życzymy Wam i wszystkim czytelnikom.

 

generalnie-studio1.jpg

Kontakt
hello@generalnie.studio
www.generalnie.studio