Wywiady

„Poznajmy się bliżej”- wywiad z Grzegorzem Świerżewskim

02 wrz 2020 —
Drukuj
Wywiad z Grzegorzem Świerżewskim

Z firmą Adart (Poldom) współpracujemy wiele lat, odkąd tylko pojawiły się w naszej ofercie produkty do produkcji reklam.

Z firmą Adart (Poldom) współpracujemy wiele lat, odkąd tylko pojawiły się w naszej ofercie produkty do produkcji reklam.

Panie Grzegorzu proszę w kilku słowach powiedzieć na jakim rynku pracujecie i kto najczęściej jest waszym klientem?
Jesteśmy firmą która realizuje zamówienia dla dużych przedsiębiorstw z rozwiniętą siecią sprzedaży jak i dla klientów indywidualnych. Skupiamy się na produkcji wyrobów powtarzalnych z zachowaniem założonych standardów jakie wyrób ma spełniać dla klienta i odbiorców produktu. Klientów obsługujemy kompleksowo począwszy od przygotowania projektu wraz z doradztwem jakich optymalnie użyć materiałów w danym wyrobie po jego produkcję i finalny etap montażu. Nie mniej nie boimy się wyzwań w postaci wykonywania indywidualnych zamówień dla wymagających klientów. Na przestrzeni 20 lat wyprodukowaliśmy produkty wraz z ich montażem w 22 krajach na całym świecie, przykładowo montowaliśmy wyroby w tak egzotycznych miejscach jak Kazachstan czy też wyspy Bahamy. 

Na jakich produktach najczęściej pracujecie?
Obrabiamy dużą ilość materiałów m.in. pleksę, pcv, abs, hips, lity poliwęglan, kompozyty aluminiowe wszelkiej maści, aluminium, stal nierdzewną, czarną stal, styrodur, folie oraz laminaty DI-NOC, laminaty grawerskie. Dzięki posiadanym zapleczu sprzętowym możemy bez problemu obrobić wszystkie wymienione materiały. Posiadamy m.in. frezarki numeryczne, laser, ploter do folii, ploter do styroduru, giętarki do tworzyw sztucznych, w pełni wyposażoną ślusarnię oraz lakiernię. Obecnie czekamy na instalację nowej maszyny do druku - HP Latex.
 

Wywiad z Grzegorzem Świerżewskim

Wywiad z Grzegorzem Świerżewskim

Czy mógłby nam Pan opowiedzieć co zmieniło się na przestrzeni lat w produkcji reklam?
Zmieniło się bardzo dużo. Z roku na rok zwiększa się dostęp do coraz nowszych maszyn sterowanych komputerowo, przez co wyroby można szybciej i dokładniej złożyć. Ewoluują także same narzędzia do maszyn np. w postaci lepszych frezów do obróbki skrawania tworzyw i metali kolorowych. Pojawiły się giętarki numeryczne do gięcia burt liter, nowoczesne maszyny do druku - naprawdę jest tego bardzo dużo.
Nie mniej doświadczenie i praktyka są najważniejsze w tym interesie. Do łask wracają tradycyjne rozwiązania czego przykładem są neony które są klasycznymi wyrobami reklamowymi.


Czyli zmienia się również rynek reklam podświetlanych? 
W niewielkim stopniu na pewno tak, pojawiają się nowe technologie pozwalające wykonywać nowe produkty. Przykładem są reklamy wykonane w formie cienkich paneli ledowych dzięki którym można podświetlić np. menu w restauracjach, lub wykonać ekskluzywne cienkie kasetony o grubości 15mm. 

Każdy rok przynosi nowe rozwiązania wraz z rozwojem technologii led, coraz to nowsze rozwiązania pozwalają wykonać trwalsze reklamy świetlne z lepszym oświetleniem. Na rynku od kilku lat dominują moduły led z soczewkami pozwalając równomiernie rozprowadzić światło w dużych kasetonach świetlnych.
 

Wywiad z Grzegorzem Świerżewskim

A jak reklamy w Polsce wyglądają na tle krajów zachodnich? 
Jeśli chodzi o reklamy świetlne to można to podzielić ze względu na lokalizacje ich instalacji. Mamy nowe galerie handlowe w których jest dużo profesjonalnie wykonanych reklam na wysokim poziomie. W krajach zachodnich większość galerii handlowych jest dużo starszymi budynkami co równa się ze sporą ilością starszych produktów zamocowanych na witrynach. Podsumowując my jako Polska - nie mamy się czego wstydzić.

W przypadku reklam zamontowanych na głównych ulicach miast myślę ze jesteśmy gdzieś po środku. Wszystko zależy od zasobności portfela inwestora który na danej ulicy ma swój lokal użytkowy, gdzie klient i podaż na rynku decydują o obecności sklepów, restauracji i innych lokali użytkowych. 
 

Wywiad z Grzegorzem Świerżewskim

Wywiad z Grzegorzem Świerżewskim

Jakby Pan ocenił, czy rynek reklam podświetlanych się zwiększa czy się zmniejsza? 
W latach 2005 – 2015 w Polsce nastąpił rozkwit inwestycji związanych z budową galerii handlowych. Dla naszego rynku oznaczało to wzrost produkcji reklam świetlnych. Obecnie rynek wielkoformatowych sklepów jest już nasycony - także rynek z tej gałęzi będzie się zmniejszał. 

Budowane są mniejsze punkty z sklepami w mniejszych miastach tzw. Retail Parki i ta tendencja będzie się na pewno utrzymywać przez kilka lat najbliższych lat.

W dużych miastach zaczynają obowiązywać nowe przepisy związane z regulacją przestrzeni publicznej związanej z reklamami zewnętrznymi. Są to lokalne ustawy krajobrazowe które mają za zadanie uporządkować wielkość i sposób wykonania reklam w poszczególnych częściach dużych miast. W związku z tym w najbliższym roku można się spodziewać krótkiego wzrostu sprzedaży reklam zewnętrznych.
 

Wywiad z Grzegorzem Świerżewskim

Czy dzięki współpracy z architektami pozyskuje Pan nowe zlecenia i jakiego typu?
Nie do końca, biura projektowe są raczej łącznikiem w kontaktach pomiędzy inwestorem, a wykonawcami. Inwestor na etapie rozpoczęcia projektu decyduje z kim chce współpracować.

W trakcie realizacji nowego projektu przeprowadzamy szereg konsultacji oraz wykonujemy prototypy wyrobów w oparciu o projekty wykonane przez architektów przed ich wdrożeniem do seryjnej produkcji. Owocuje to wykonaniem dopracowanego wyrobu finalnego.
 

Wywiad z Grzegorzem Świerżewskim

Wywiad z Grzegorzem Świerżewskim

Czy dzięki współpracy z architektami pozyskuje Pan nowe zlecenia i jakiego typu?
Nie do końca, biura projektowe są raczej łącznikiem w kontaktach pomiędzy inwestorem, a wykonawcami. Inwestor na etapie rozpoczęcia projektu decyduje z kim chce współpracować.

W trakcie realizacji nowego projektu przeprowadzamy szereg konsultacji oraz wykonujemy prototypy wyrobów w oparciu o projekty wykonane przez architektów przed ich wdrożeniem do seryjnej produkcji. Owocuje to wykonaniem dopracowanego wyrobu finalnego.
 
Czy pandemia spowodowała, że byliście zmuszeni szukać innych zleceń niż dotychczas?
Rozpoczęliśmy produkcję bezdotykowych urządzeń do dezynfekcji rąk, oraz zmieniliśmy obszar poszukiwania nowych zleceń na rynku lokalnym w naszym województwie.

 

Linki do stron:
http://adart-reklamy.pl
https://www.facebook.com/adartreklamy