BEATA PIOSIK
DYREKTOR GENERALNY HOTELU
"Sopot Marriott Resort & Spa"
1. Jak rozpoczęła się Pani przygoda z branżą hotelarską i z tym hotelem?
Jestem hotelarzem od 25 lat. Przygodę z branżą hotelarską rozpoczęłam od pracy na statkach pasażerskich na Karaibach, zdobywając wiedzę i doświadczenie zawodowe, a przede wszystkim umiejętność pracy w międzynarodowym zespole.
Hotel Sopot Marriott Resort & Spa znam “od podszewki”, gdyż otwierałam ten obiekt w 2012 roku pod nazwą Mera Spa Hotel. Od 2017 działamy pod marką Marriott stawiając na pierwszym miejscu zadowolenie naszych gości, o których dba zadowolony personel. Osobiście zgadzam się z mottem marki Marriott ”Put People first”. Dbam zatem o swoich pracowników najlepiej jak potrafię, a oni potem dbają o moich gości.
„Sopot Marriott Resort & Spa to miejsce wyjątkowe, stworzone do odpoczynku i relaksu podczas szumu fal.”
2. Jak krótko scharakteryzowałaby Pani ten hotel?
Sopot Marriott Resort & Spa to miejsce wyjątkowe, stworzone do odpoczynku i relaksu podczas szumu fal.
Hotel posiada 145 komfortowych, klimatyzowanych pokoi z balkonami, unikalny - jedyny w swoim rodzaju basen zewnętrzny na dachu, kompleks basenów i saun o łącznej powierzchni 1500 m2, 2 restauracje z tarasami od strony morza, Lobby Bar, siłownię, 2 sale zabaw dla dzieci oraz 3 zmodernizowane sale konferencyjne.
3. Jak Pandemia wpłynęła na branżę hotelarską, patrząc z perspektywy hotelu Marriott w Sopocie?
Niestety pandemia bardzo negatywnie wpłynęła na całą branżę hotelarską. Doprowadziła nawet do czasowego, kilkukrotnego zamknięcia całego obiektu. Spowodowało to bardzo duże problemy z utrzymaniem płynności finansowej. Działalność całej branży jest teraz skoncentrowana na dużo krótszym horyzoncie czasowym i pracą nad utrzymaniem płynności finansowej.
4. Czy podejmowali Państwo dodatkowe działania w czasie pandemii, jak np. jedzenie na wynos, pobyty służbowe itp.?
Najważniejsze jest dziś przeorganizowanie działań i dostosowanie się do nowej struktury rynku turystycznego, zarówno leisure, jak i business. Oczywistą zmianą w pierwszych miesiącach po powrocie na rynek jest multifunkcjonalność wszystkich pracowników hotelu. Działamy zgodnie z obowiązującymi restrykcjami i to teraz stanowi nasze największe wyzwanie - zorganizować pracę tak, aby była zgodna z zaleceniami GIS.
„Pandemia dodała mi wiary w ludzi i w to, jak ważne jest budowanie relacji z nimi.”
5. Czy w obecnej sytuacji jest Pani w stanie wyciągnąć jakąś „cenną lekcję na przyszłość” pod kątem prowadzenia hotelu? Czy Pandemia uświadomiła Pani o pewnych aspektach, których wcześniej nie brała Pani pod uwagę?
Widzę jeden pozytywny aspekt pandemii – pobudziła kreatywność, pokazała inne możliwości, inne sposoby organizacji pracy. Pandemia dodała mi wiary w ludzi i w to, jak ważne jest budowanie relacji z nimi.
6. Wielkie otwarcie – Jakich zmian możemy się spodziewać po przywróceniu branży hotelarskiej do normalnego trybu? Czy jakieś elementy zostaną zaimplementowane na stałe? Jak hotel Marriott w Sopocie zostanie przystosowany dla odwiedzających gości?
Poza działaniami związanymi z bezpieczeństwem sanitarnym, wdrożeniem odpowiednich procedur i skupieniu uwagi na bezpieczeństwie naszych gości i personelu, wróciliśmy po lockdownie z kilkoma istotnymi nowościami: kompleksowo zmodernizowanymi salami konferencyjnymi, dodatkową przestrzenią udostępnioną dla organizatorów wydarzeń – blisko 400-metrowym tarasem na dachu hotelu, z basenem infinity, barem oraz panoramicznym widokiem na Zatokę Gdańską i Trójmiasto. Restauracja „Pescatore” z widokiem na Zatokę Gdańską i dużym tarasem teraz jest naszą dodatkową przestrzenią na organizację wydarzeń przez siedem dni w tygodniu. Natomiast Spa z 35 gabinetami cieszy się dużo większym zainteresowaniem na rynku lokalnym oraz wśród gości innych obiektów, które nie mają tak dobrej infrastruktury Wellness & Spa. Ten fakt wpłynął na wprowadzenie specjalnych ofert i zwiększenia komunikacji w najbliższym otoczeniu hotelu.
Coala Coversafe™- samoprzylepna, przezroczysta folia o właściwościach biobójczych. Eliminuje do 99,9% wirusów. Zapewnia 24-godzinną ochronę przed wirusami, bakteriami, drożdżami i pleśnią, w tym SARS-CoV-2”.
7. Jakie według Pani są kluczowe miejsca w hotelu wymagające zastosowania szczególnej ochrony przeciw wirusom i bakteriom? Jak podchodzicie Państwo w hotelu do zasad higieny i szeroko pojętej dezynfekcji?
Jako hotel sieci Marriott zwracamy szczególną uwagę na bezpieczeństwo naszych gości i pracowników. Przygotowaliśmy specjalny Kodeks Dobrych Praktyk Sanitarnych, w którym informujemy naszych gości w jaki sposób zadbaliśmy o bezpieczeństwo sanitarne całego obiektu. Wyposażyliśmy hotel w specjalne urządzenia do dezynfekcji powierzchni, pomieszczeń oraz dezynfekcji rąk. Co miesiąc wykonujemy wymagany przez Marriott audyt Commitment to Clean wymuszający na nas zmiany w procedurach sprzątania spa, pokoi, przestrzeni publicznych oraz zaplecza gastronomicznego z kuchnią.
w postaci folii Coala Coversafe w kluczowych miejscach strefy Spa,
dzięki czemu klienci mogą czuć się jeszcze bardziej bezpieczni.
8. Wyzwania na rok 2021 lub najbliższe miesiące?
Największym wyzwaniem na 2021 jest „przetrwać”. Tak jak wspomniałam wcześniej, utrzymanie płynności finansowej jest głównym celem. Pandemia pokazała, że trzeba być elastycznym, bardzo szybko reagować na zmiany rynku.
Profesjonalną aplikację folii wykonał Piotr Kaczyński z firmy DPSdruk.