Aktualności

Ankieta środowiskowa 2021

21 paź 2021 —
Drukuj
Ankieta środowiskowa 2021

Skumulowane decyzje zakupowe miliardów osób oraz firm, działających w ramach gospodarki globalnej, wpływają w istotnym stopniu na środowisko i oraz kwestie związane z jego ochroną. Począwszy od pozyskiwania surowców, poprzez produkcję i dystrybucję produktów, aż po zarządzanie odpadami, rozwiązania przyjazne środowisku są wynikiem zaangażowania klientów.

Skumulowane decyzje zakupowe miliardów osób oraz firm, działających w ramach gospodarki globalnej, wpływają w istotnym stopniu na środowisko i oraz kwestie związane z jego ochroną. Począwszy od pozyskiwania surowców, poprzez produkcję i dystrybucję produktów, aż po zarządzanie odpadami, rozwiązania przyjazne środowisku są wynikiem zaangażowania klientów.

Stając przed rosnącymi oczekiwaniami swoich klientów, rośnie liczba polskich firm, które zmieniają strategię swojego działania i w coraz większym stopniu angażują się w sprawy, związane z ochroną środowiska. Ale jaki jest realny poziom zaangażowania tych firm i w jaki sposób wpływa ono na decyzje zakupowe w zakresie opakowań? Zapraszamy do zapoznania się z wynikami ankiety, która został przeprowadzona w 2021 roku przez IFOP na zlecenie Antalis.

Klienci oczekują rozwiązań przyjaznych dla środowiska

W Polsce, 34% przebadanych firm posiada, a kolejne 18% deklaruje wprowadzenie, polityki społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Wartym odnotowania jest fakt, że 52% ankietowanych klientów uważa, że ich zaangażowanie w ochronę środowiska jest na wysokim poziomie.

 

 

Klienci oczekują rozwiązań przyjaznych dla środowiska

 

 

Ekologiczne opakowanie i zrównoważony rozwój – nowe wyzwania dla przedsiębiorstw

Niezwykle dynamiczny rozwój sprzedaży przez internet, wynikający w dużej mierze z kryzysu zdrowotnego, w istotny sposób wpłynął na przemysł opakowaniowy – priorytetem jest pogodzenie zrównoważonego rozwoju z rosnącym zapotrzebowanie na opakowania. Co o tym sądzą nasi klienci?

 

Ekologiczne opakowanie i zrównoważony rozwój

 

Obecnie, 48% ankietowanych uważa, że źródło pochodzenia opakowania ma znaczenie w momencie wyboru opakowania. Aż 79% klientów deklaruje, że są skłonni zapłacić więcej za opakowania przyjazne środowisku. Z ankiety wynika również, że w najbliższej przyszłości ekologia, rodzaj surowców oraz możliwość recyklingu opakowania, będą miały coraz większy wpływ na decyzje zakupowe.

 

VIRGINIE MALLET

„To badanie pokazuje, że już teraz polskie firmy angażują się w rozwiązywanie problemów środowiskowych i będą robić to nadal, co jest dobrą rzeczą. Jako wiodący dystrybutor rozwiązań opakowaniowych w Europie, umieściliśmy środowisko w centrum naszej strategii i zobowiązujemy się do zaspokojenia potrzeb naszych klientów w zakresie zrównoważonego rozwoju, a w szczególności ich oczekiwań, dotyczących gospodarki o obiegu zamkniętym. Z tego powodu traktujemy priorytetowo materiały z certyfikatem FSC lub PEFC, stworzyliśmy platformę Antrak, aby poprawić identyfikowalność i odpowiedzialność naszego łańcucha dostaw, preferując zawsze opakowania, które nadają się do recyklingu.”

Virginie Mallet, Packaging Marketing Director EMEA w Antalis