Opakowania ekologiczne to jeden z silniejszych trendów w globalnym sektorze opakowaniowym. Zarówno małe firmy, które dopiero co wchodzą na rynek, jak i te o silnej pozycji wybierają przyjazne środowisku rozwiązania.

Opakowania ekologiczne to jeden z silniejszych trendów w globalnym sektorze opakowaniowym. Zarówno małe firmy, które dopiero co wchodzą na rynek, jak i te o silnej pozycji wybierają przyjazne środowisku rozwiązania.

O zakupie produktu nie decyduje już tylko jakość i cena

Konsumenci są coraz bardziej świadomi jak ważnym jest dbanie o środowisko naturalne i wybierają te marki, które działają na rzecz zrównoważonego rozwoju planety. Opakowanie stanowi o marce. W amerykańskim badaniu Loyalty360 73% konsumentów nie zdecydowało się na kupno produktu, który ich zdaniem miał negatywny wpływ na środowisko. Odpowiedzialności ekologicznej oczekują w największym stopniu od marek z kategorii: chemia domowa i kosmetyki (73%), żywność (61%), elektronika (49%), ubrania i akcesoria (48%).

 

Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom klienta

W okresie światecznym wiele sklepów internetowych oferuje zapakowanie produktu na prezent. Zamawiając online, konsumenci nie mają możliwości zadecydowania w jaki sposób zapakowany zostanie ich zakup. Opakowanie to pierwsze z czym mamy styczność i to ono decyduje o pierwszym wrażeniu. Jeżeli zależy nam na kreowaniu dobrego wizerunku marki, poświęćmy czas i uwagę opakowaniu. 

 

Czego oczekują konsumenci od opakowań ekologicznych

• 64% chce, aby opakowania podlegały recyclingowi,
• 53% chce, żeby opakowanie nadawało się do ponownego użytku,
• 46% chce, żeby opakowanie nie było o wiele większe niż produkt,
• 39% chce, żeby opakowanie było biodegradowalne,
• 36% chce, żeby opakowanie było zrobione z materiałów z recycklingu,
• 35% chce, żeby łatwo oddzielało się różne elementy opakowania podczas segregacji śmieci

Na podstawie raportu Sustainable Packaging Unwrapped 

 

Pakowanie produktów przed wysyłką

Należy zadbać o estetyczny wygląd i właściwe zabezpieczenie pakowanych przedmiotów. Szczególną uwagę warto zwrócić na materiały ekologiczne, jakimi są papiery pakowe. Czy będą to papiery kraft (gładkie lub prążkowane), papiery makulaturowe, bibuły gładkie czy papiery nacinane w specjalny sposób, będą one stanowiły bardzo dobrą bazę dla ciekawego i skutecznego opakowania. 

 

Zalety papierów pakowych

  • ekologiczne – nieuszlachetnione papiery można poddać recyklingowi; do produkcji wielu z nich wykorzystuje się w części bądź w całości makulaturę; szereg materiałów posiada certyfikat FSC, co oznacza, że są produkowane z surowców pochodzących z odpowiedzialnych źródeł
  • ekonomiczne – cena tego typu materiałów wypada korzystnie na tle innych materiałów opakowaniowych a ich umiejętne wykorzystanie umożliwia uzyskanie dużej wydajności
  • uniwersalne – dzięki wytrzymałości i plastyczności można wykorzystywać je np. jako wypełniacze czy jako materiał do owijania i pakowania zbiorczego

 

Papiery pakowe

Papiery pakowe

Papiery pakowe

Papiery pakowe

Papiery pakowe

Papier jako materiał opakowaniowy jest uniwersalnym i ekologicznym rozwiązaniem. Może być używany w zastosowaniach przemysłowych, ale także np. jako materiał do pakowania prezentów. Papiery kraft czy papiery makulaturowe mogą znaleźć zastosowanie przy owijaniu paczek czy jako wypełnienie wolnej przestrzeni. Delikatna i miękka bibuła gładka doskonale sprawdzi się przy pakowaniu delikatnych produktów. W subtelny sposób może podkreślać ekskluzywność pakowanych przedmiotów i nadać opakowaniu ekskluzywny wygląd.

 

Papierowe systemy owijania

Owijanie produktów ma za zadanie ich ochronę przed zarysowaniami, ścieraniem powierzchni oraz drobnymi uszkodzeniami mechanicznymi. W przypadku kilku produktów pakowanych w jednym opakowaniu, pozwala uniknąć uszkodzeń, spowodowanych przez pozostałe spakowane produkty.
 

Papiery pakowe

Papiery pakowe

Papiery pakowe

Papiery pakowe

Geami WrapPak EX Mini to dyspenser z dwiema warstwami papieru, który umożliwia skuteczne zabezpieczenie pakowanego przedmiotu i może być traktowany jako ekologiczna alternatywa dla folii bąbelkowej. Jedna warstwa papieru to bielony bądź brązowy papier kraft, ponacinany w taki sposób, że po rozciągnięciu tworzy strukturę plastra miodu. Druga warstwa to delikatna biała bibuła, która zabezpiecza powierzchnię pakowanego produktu.

Cechy rozwiązania:

  • połączenie wytrzymałego papieru kraft, ponacinanego w specjalny sposób z delikatną bibułą daje powoduje, że w rezultacie otrzymujemy mocny materiał opakowaniowy, który dobrze absorbuje wstrząsy podczas transportu
  • łatwa obsługa – papier nie wymaga cięcia ani dodatkowego zabezpieczania taśmą pakową
  • dobre rozwiązanie dla małych i średnich firm, realizujących wysyłkę zamówionych produktów

 

Papiery pakowe

Papiery pakowe

Papiery pakowe

Papiery pakowe

Geami WrapPak M oraz Geami WrapPak HV to systemy, które wykorzystują dwa rodzaje papieru – specjalnie ponacinany papier kraft w połączeniu z delikatną bibuła tworzą ekologiczne zabezpieczenia dla pakowanych produktów i skutecznie zabezpieczają je przed uszkodzeniami mechanicznymi. System Geami WrapPak M sprawdzi się w sytuacjach, kiedy ilość wysyłanych paczek nie jest bardzo duża. System Geami WrapPak HV, dzięki automatycznemu podawaniu papieru polecany jest przy rozwiązaniach wymagających dużej wydajności.

Cechy rozwiązania:

  • dzięki niewielkim rozmiarom, system może być używany nawet na niewielkich stanowiskach do pakowania
  • brak konieczności dodatkowego zabezpieczania produktu przy użyciu taśmy pakowej
  • dobre zabezpieczenie produktu i poprawa estetyki pakowania
     

Papiery pakowe

Papiery pakowe

Papiery pakowe

Aby uzyskać więcej szczegółowych informacji, skontaktuj się z nami:

industrial-packaging@antalis.pl

+48 22 189 50 44