Z tego artykułu dowiesz się jak prawidłowo pakować przesyłki e-commerce, co robić, aby maksymalizować oszczędności na wysyłce, a także w jaki sposób zaspokajać oczekiwania Twoich klientów.
Z tego artykułu dowiesz się jak prawidłowo pakować przesyłki e-commerce, co robić, aby maksymalizować oszczędności na wysyłce, a także w jaki sposób zaspokajać oczekiwania Twoich klientów.
Staraj się używać opakowania, którego wielkość dopasowana jest do produktu. Pudło wysyłkowe powinno dawać możliwość użycia odpowiedniej ilości materiałów wypełnieniowych, ale w odpowiedniej proporcji w stosunku do wagi i wymiarów produktu. Użycie zbyt dużego pudła wywoła negatywna reakcję u Twoich klientów i podniesie koszty wysyłki. W przypadku małych produktów dobrym pomysłem jest zapakowanie produktu w kopertę bąbelkową, ekologiczną kopertę SUMO, kopertę z tektury falistej lub owijkę Multiwell.
Jest to szczególnie ważne w przypadku wysyłki delikatnych i wrażliwych przedmiotów. Brak właściwego zabezpieczenie produktów może prowadzić do ich uszkodzenia w czasie wysyłki. W konsekwencji generuje to dodatkowe koszty oraz obniża chęć powtórnych zakupów u Twoich klientów.
Używanie materiałów z recyklingu oraz takich, które można łatwo poddać recyklingowi, nie tylko pozytywnie wpływa na środowisko, ale poprawia Twój wizerunek u świadomych klientów.
Mając do wyboru dwie opcje opakowania zawierającego produkt o tej samej jakości, ogromna większość (dziewięciu na dziesięciu) Europejczyków (91,5%) stwierdziła, że wybiera opakowanie zawierające o 85% mniej plastiku. Na pytanie, czy zapłaciliby 12,5% więcej za taki produkt, 62% respondentów przyznało, że są skłonni to zrobić.
Badanie ZLECONE PRZEZ DS SMITH
Używaj opakowań, które pozwalają na ich ponowne wykorzystanie. 53% respondentów w raporcie Sustainable Packaging Unwrapped wskazuje, że oczekuje od opakowania ekologicznego, aby nadawało się do ponownego użytku. Zachęć swoich klientów do tego, aby przetworzyli karton w coś kreatywnego, może to być pojemnik na przybory biurowe.
Stosując opakowania, które wykonane są z tego samego rodzaju materiału (np. z papieru), ułatwiasz swoim klientom segregację, co z pewnością pozytywny wpływa na odzysk surowców wtórnych do ponownego ich wykorzystania.
Twoi klienci często nie wiedzą, jakiego rodzaju opakowania mogą się spodziewać. Innowacyjne i ciekawe opakowanie może pozytywnie wpłynąć na ich doznania podczas rozpakowywania przesyłki. Zadbaj o to, żeby opakowanie podkreślało wartość Twojej marki i zachęcało klientów do ponownego jej wyboru.