Rok 2020 dobiega końca. Czas więc poznać najważniejsze trendy w projektowaniu opakowań na nadchodzący rok.
Rok 2020 dobiega końca. Czas więc poznać najważniejsze trendy w projektowaniu opakowań na nadchodzący rok.
W poniższym artykule przedstawiamy projekty, które wydają się zupełnie odbierające od siebie. Z jednej strony widzimy minimalistyczne projekty, w których króluje geometria, z drugiej zaś wielobarwne i szczegółowe rysunki przedstawiające zwierzęta, rośliny i ludzi. Co je łączy? Te opakowania przestały być zwykłymi komercyjnymi opakowaniami. To jest sztuka!
Jak łączyć kolory? Kontrastami! W tym trendzie łączymy przeciwległe kolory czyli dopełniające się. Unikalna musi być też kombinacja tekstur i kształtów. W tym przypadku zapominamy o prostych krawędziach. Królują tu nierówne kształty, pokrycie kropkami i cętkami. To nie dzieło przypadku, to przemyślana strategia.
Pamiętacie jeszcze ilustracje z podręczników do biologii? Kolejny trend przywoła Wam je na myśl. Precyzyjne rysunki kreślone czarnym tuszem na białym tle to kolejny trend na rok 2021.
Źródło: pl.pinterest.com
Słowo inspiracja to mało powiedziane. W 2021 zobaczymy opakowania, które autentycznie będą wyglądać jak sprzed lat! Nie tylko etykieta nawiązuje do stylu Vintage, ale sam kształt wiernie oddaje oryginalne projekty.
Opakowania ekologiczne są już od dłuższego czasu porządane przez konsumentów, którzy chętnie wybierają marki dbające o środowisko. Kreatywność projektantów nie zna granic. Zobaczymy opakowania jadalne wyprodukowane z materiałów takich jak wodorosty czy skrobia kukurydziana. Nawet jeśli nie zjesz całego.. możesz je wyrzucić ze spokojnym sumienem - łatwo ulegnie rozkładowi.
Źródło: Pinterest
Kto powiedział, że trendy muszą się ze sobą zgadzać? Podczas gdy jedni projektanci bawią się kształtami, teksturami i barwami, inni dążą do doskonałej symetrii.
Chcesz, aby gwiazdą opakowania była nazwa produktu? Po prostu umieść ją w centralnym punkcie opakowania. Taki projekt może być niezwykle kreatywny, a przede wszystkim zyska charakter. Marka, której zależy na zwiększeniu świadomości konsumenta z pewnością powinna oprzeć swoją estetykę na tym trendzie.
Uproszczone wzory bazujące na ostrych kątach i zgrabnych geometrycznych kształtach w połączeniu z mocnymi kolorami robią piorunujący efekt. Jest to dobry sposób na zrobienie wrażenia, które pozostanie na długo w pamięci.
Ilustracje te na pierwszy rzut oka wyglądają na przepiękną ozdobę nowoczesnego opakowania. Po chwili zauważamy, że te wzory to podpowiedz tego co znajduje się wewnątrz opakowania!
I to nie musi być w sensie dosłownym. Dozwolony jest tu minimalizm bazujący na uproszczeniach, ale również abstrakcja pobudzająca skojarzenia. Zasada naczelna - rezygnujemy ze zdjęć produktu. Wykorzystujemy ilustracje.
Źródło: Pinterest
Ten trend jest dedykowany dla marek, które mają charakter. Odważne projekty ograniczające się do wyboru jednego mocnego koloru. Takiego opakowania nie da się przeoczyć. Ono się wprost rzuca w oczy.
W 2021 zobaczymy wiele historii oraz różne oblicza dziwacznych postaci uchwyconych w scenkach, które w zabawny sposób przybliżają charakter marki.
Źródło: 99designs.com