Pracujemy: 8:00-17:00
Kontakt

Rok 2020 dobiega końca. Czas więc poznać najważniejsze trendy w projektowaniu opakowań na nadchodzący rok.

Rok 2020 dobiega końca. Czas więc poznać najważniejsze trendy w projektowaniu opakowań na nadchodzący rok.

Poznaj 10 trendów w projektowaniu opakowań na rok 2021

W poniższym artykule przedstawiamy projekty, które wydają się zupełnie odbierające od siebie. Z jednej strony widzimy minimalistyczne projekty, w których króluje geometria, z drugiej zaś wielobarwne i szczegółowe rysunki przedstawiające zwierzęta, rośliny i ludzi. Co je łączy? Te opakowania przestały być zwykłymi komercyjnymi opakowaniami. To jest sztuka!

 

1. Łączenie kolorów i kształtów 

Jak łączyć kolory? Kontrastami! W tym trendzie łączymy przeciwległe kolory czyli dopełniające się. Unikalna musi być też kombinacja tekstur i kształtów. W tym przypadku zapominamy o prostych krawędziach. Królują tu nierówne kształty, pokrycie kropkami i cętkami. To nie dzieło przypadku, to przemyślana strategia. 

PL_trendy9.jpg

Źródło: Pinterest 
 

PL_trendy10.jpg

Źródło: Pinterest
 

2. Anatomiczny rysunek

Pamiętacie jeszcze ilustracje z podręczników do biologii? Kolejny trend przywoła Wam je na myśl. Precyzyjne rysunki kreślone czarnym tuszem na białym tle to kolejny trend na rok 2021. 

Trendy w projektowaniu opakowań

Źródło: pl.pinterest.com
 

Trendy w projektowaniu opakowań

Źródło: pl.pinterest.com

 

3. Inspiracja stylem Vingage

Słowo inspiracja to mało powiedziane. W 2021 zobaczymy opakowania, które autentycznie będą wyglądać jak sprzed lat! Nie tylko etykieta nawiązuje do stylu Vintage, ale sam kształt wiernie oddaje oryginalne projekty. 

PL_trendy3.jpg

Źródło: Pinterest
 

PL_trendy4.jpg

Źródło: Pinterest
 

4. Opakowania ekologiczne i jadalne

Opakowania ekologiczne są już od dłuższego czasu porządane przez konsumentów, którzy chętnie wybierają marki dbające o środowisko. Kreatywność projektantów nie zna granic. Zobaczymy opakowania jadalne wyprodukowane z materiałów takich jak wodorosty czy skrobia kukurydziana. Nawet jeśli nie zjesz całego.. możesz je wyrzucić ze spokojnym sumienem - łatwo ulegnie rozkładowi. 

PL_trendy2.jpg

Źródło: Pinterest
 

5. Idealna symetria 

Kto powiedział, że trendy muszą się ze sobą zgadzać? Podczas gdy jedni projektanci bawią się kształtami, teksturami i barwami, inni dążą do doskonałej symetrii.

PL_trendy13.jpg

Źródło: Pinterest 
 

PL_trendy14.jpg

Źródło: Pinterest 
 

6. Nazwa produktu jako centralny punkt

Chcesz, aby gwiazdą opakowania była nazwa produktu? Po prostu umieść ją w centralnym punkcie opakowania. Taki projekt może być niezwykle kreatywny, a przede wszystkim zyska charakter. Marka, której zależy na zwiększeniu świadomości konsumenta z pewnością powinna oprzeć swoją estetykę na tym trendzie. 

 

PL_trendy11.jpg

Źródło: Pinterest 
 

PL_trendy12.jpg

Źródło: Pinterest 
 

7. Geometria 

Uproszczone wzory bazujące na ostrych kątach i zgrabnych geometrycznych kształtach w połączeniu z mocnymi kolorami robią piorunujący efekt. Jest to dobry sposób na zrobienie wrażenia, które pozostanie na długo w pamięci. 

 

PL_trendy5.jpg

Źródło: Pinterest 
 

PL_trendy6a.jpg

Źródło: Pinterest
 

8. Niewielkie ilustracje przedstawiające zawartość opakowania 

Ilustracje te na pierwszy rzut oka wyglądają na przepiękną ozdobę nowoczesnego opakowania. Po chwili zauważamy, że te wzory to podpowiedz tego co znajduje się wewnątrz opakowania!

I to nie musi być w sensie dosłownym. Dozwolony jest tu minimalizm bazujący na uproszczeniach, ale również abstrakcja pobudzająca skojarzenia. Zasada naczelna - rezygnujemy ze zdjęć produktu. Wykorzystujemy ilustracje.

69b3b00f554244be039ae6d5ef396a6c.jpg

Źródło: Pinterest
 

9. Jeden kolor na całej powierzchni opakoawnia

Ten trend jest dedykowany dla marek, które mają charakter. Odważne projekty ograniczające się do wyboru jednego mocnego koloru. Takiego opakowania nie da się przeoczyć. Ono się wprost rzuca w oczy.

PL_trendy18.jpg

Źródło: Pinterest
 

PL_trendy17.jpg

Źródło: Pinterest 
 

10. Dziwaczne postacie

W 2021 zobaczymy wiele historii oraz różne oblicza dziwacznych postaci uchwyconych w scenkach, które w zabawny sposób przybliżają charakter marki. 

PL_trendy15.jpg

Źródło: Pinterest 
 

PL_trendy16.jpg

Źródło: Pinterest 
 

Źródło: 99designs.com