Światowej sławy ekspert w dziedzinie kolorów, agencja Carlin, odegrała kluczową rolę w opracowaniu papierów Olin Origins. Linia ta, została zaprojektowana z myślą o ponownym odkryciu koncepcji papieru „kraft” w segmencie papierów ozdobnych. Olin Origins jest obecnie oferowany w pięciu niezwykłych kolorach: Chalk, Cereal, Pebble, Indigo i Lava Stone. Spotkaliśmy się z Natalie Weinmann, projektantką Stylu życia i Innowacji, oraz Sophie Chapotat, dyrektor artystyczną, aby porozmawiać o tym, w jaki sposób narodziła się koncepcja oraz kolory Olin Origins. Poniżej fragment tej rozmowy.

Światowej sławy ekspert w dziedzinie kolorów, agencja Carlin, odegrała kluczową rolę w opracowaniu papierów Olin Origins. Linia ta, została zaprojektowana z myślą o ponownym odkryciu koncepcji papieru „kraft” w segmencie papierów ozdobnych. Olin Origins jest obecnie oferowany w pięciu niezwykłych kolorach: Chalk, Cereal, Pebble, Indigo i Lava Stone. Spotkaliśmy się z Natalie Weinmann, projektantką Stylu życia i Innowacji, oraz Sophie Chapotat, dyrektor artystyczną, aby porozmawiać o tym, w jaki sposób narodziła się koncepcja oraz kolory Olin Origins. Poniżej fragment tej rozmowy.

„Obecnie na rynku jest rzeczywiste zapotrzebowanie na asortyment papierów typu kraft. Odzwierciedla ono potrzebę autentyczności oraz poszanowania natury”.

Natalie Weinmann

OLIN ORIGINS

Co uważacie za podstawę tego projektu?

Natalie Weinmann: Na rynku istnieje rzeczywiste zapotrzebowanie na asortyment papierów „Kraft”. Mamy potrzebę autentyczności oraz poszanowania dla natury. Skupiłyśmy się bardzo na aspekcie naturalnego pochodzenia, aby pracować nad koncepcją naturalności, którą zdefiniowałyśmy jako witalną i potężną, ale jednocześnie łagodną i spokojną. Nazwałyśmy tę gamę „Origins”.

Sophie Chapotat: Nie chciałyśmy pracować nad wizją rozszalałej natury, ale nad czymś, co łączy w sobie surowość i miękkość. Inspirowałyśmy się minerałami i roślinami – ich fakturami, jak i kolorami. Uzyskałyśmy bardzo efektowny rezultat.

Dla kogo zaprojektowałyście ten asortyment?

N.W: Stworzyłyśmy go, by sprostać wymaganiom dosyć epikurejsko nastawionych klientów, twórców, uświadomionych ekologicznie odbiorców końcowych. Poszukujących papieru w stosunkowo przystępnej cenie, który jednak miałby prawdziwy charakter, prawdziwą osobowość. Jednocześnie by był na tyle uniwersalny, aby nadawać się do użytku w branży spożywczej, hotelowej czy branży wellness.

 

Gdzie znajdujecie inspirację do tworzenia nowych kolorów?

Olin

Olin

Gama kolorów i materiały marketingowe serii Olin Origins

N.W: Inspiracji szukamy w wielu mediach, ponieważ bardzo liczy się dla nas materiał, faktura i wygląd. Jeśli chodzi o badania nad kolorami, pracujemy przy pomocy sitodruków wykonanych specjalnie dla Carlin. Mamy ogromną bibliotekę kolorów, aby móc dopasować ton i odcień do życzeń naszych klientów.

 

„Kolory Olin Origins to połączenie estetycznej naturalności”.

Sophie Chapota

olin

Koncepcja gamy kolorystycznej Olin Origins wg Design & Practice

 

Jak podeszłyście do opracowania kolorystyki Olin Origins?

Olin

Karta inspiracyjna Olin Origins Cereal

S.C: Naprawdę ważne było dla nas stworzenie gamy kolorów, które funkcjonowałyby samodzielnie i które miałyby własną, silną osobowość, ale też mogłyby współgrać ze sobą. Wszystkie je łączy pojęcie estetycznej naturalności.

N.W: Wszystko polega na równowadze, na przykład kreda, która ma kolor złamanej bieli, jest stonowana, ale nie zimna i ma wyraźną fakturę. Nie jest to biel optyczna, ale nie jest również żółtawa.

 

Natalie, czy masz swój ulubiony odcień?

N.W: Oczywiście uwielbiam je wszystkie, ale jeśli mam wybrać jeden, to najbardziej podoba mi się kolor indygo, który nie był pierwotnie przewidziany w tej gamie. Jest to odcień, który wnosi żywszą barwę do raczej neutralnej linii, ale też zachowuje umiarkowanie i wpisuje się w pozostałe kolory. Nawiązuje do dżinsu, dziedzictwa, z którym wszyscy mamy trochę wspólnego. Zdecydowanie mam do niego słabość.
 

olin

Olin Origins Indigo w folderze z próbkami

Olin Indygo

Olin Origins Indigo kartach inspiracyjnych

A ty, Sophie?

S.C: Cereal, ponieważ opracowanie go było prawdziwym wyzwaniem. Jest to kolor, który jest podstawą wszystkich serii kraftowych. Często widoczne są skazy koloru, które dążą w kierunku zieleni lub żółci. Jestem bardzo dumna ze współczesnej jakości i nowoczesności tego odcienia, z jego precyzji.

 

Carlin
 

Trendy w dziedzinie kolorystyki zebrane przez Carlin

 

Carlin to utworzona w 1947 roku paryska agencja kreatywna, specjalizująca się w czterech dziedzinach: kolorystyki, rynków międzynarodowych, społecznej odpowiedzialności biznesu i innowacji. Działa w ponad 25 krajach, opracowując strategie i projektując produkty głównie dla klientów z branż mody, motoryzacji, stylu życia i wystroju.